Translate

الجمعة، 5 أكتوبر 2012

اشتريت موبايل جديد ومش حاسس انى فرحان بية عادى يعنى ومش هشغلة لسة بدور مين اول حد اسمع صوتة منة واول رقم اسجلة علية وبتمنى ميكوزنش ضحية زى اللى قبلة واكسرة السنادى غيرت كتير .. ومن هنا لحد ما الاقى اللى اسمع صوتة منة مش مشغلة بفكر ف "امى" واشوف اية هيحصلى انا وموبايلى وبفكر ف 122 فكرة بردة وبفكر ف صديق قديم هى طقوس كدة لما بجيب موبايل جديد بقعد اتكتك وبما انى قررت اقفل الاكونت والمدونة ودة القرار رقم 1000000 انى اعمل دة ومش بعملة بس هحاول بجدية المرة دى وهفكر فعلا انى ازور دكتور نفسى وهحاول اتغير واكون انسان جديد من اول ينايم .... وبما انى ضيعت كتير وبما انى خسرت آخر فرصة "مُشرقة" ف حياتى او هى رفضتنى فخلاص بقى مش لازم افضل اكتر من كدة ياااااااااااااااة لما تلاقى حلمك وهدفك وتحس انك ف آخر محطة وهو ميرضاش بيك او تكون ظروفة مختلفة .. تحس انك متخلف ولسة معاك محطات كتييييييييييييير وياترى هتلاقى حلمك فيهم ولا لا ؟؟ ....
حاجة كدة تسد النفس لما تفرح وتروح شغلك نشيط وكل اللى يشوفك يقولك وشك منور مالك خير وتقولة اصل هجيب موبايل جديد بس انت لقيت حلمك اصلا وخايف تقول لحد انك لقيت اجمل واغلى شيى ف حياتك وهوووووووووووب حلمك يطير ويتنفس بعيد عنك وبعد عمر طوييييييييل هيعيشة ان شاء الله هيكون هو شيى راقى وفووووووووق وهتكون انت بفضل ضياعة لسة تاية ومش لاقى طريقك ولو كنت ناجح !!
الموضوع صعب وانا مش عارف اعبر ومش عايز اكتب بشكل اوضح عمال اهجص وخلاص اهو ايدى شغالة وبريح نفسى وعايز انام بقى عندى اختيار جديد لما اكتئب اوى ومقدرش اتنفس من قرفى بنام ومن بكرة بدل ما هصحى ع شغلى نشيط هصحى تقييييييل كعادتى الدافع مشى حتى ولو كانت روح ومش مادة فكانت دافع .. فى ناموسة مش رحمة اهلى معرفش جت منين ماسكة ف رجلى حاجة تقرف كانت نقصاها الحكاية ... اهو وحد بيكلمنى يقولى فكك من الاكتئاب دة طب ماشى حاضر هاتى السلة بس لجارتنا ...
وفى ديك بيدن سامع صوتة وعيلين ماشيين ف الشارع وفرح بتاع الشمام اللى ف الشارع اللى ورانا جزار هو وعالم منحطة والناموسة لسة لازقة ف رجلى وكهربتنى وانا بفكر انام واشغل موبايلى الجديد اتعرف علية بس عايز اخد دش ومكسل وعايز اصلى قبل النوم ومكسل عايز انام اصلا ومكسل .. انا عايش ومش عايش .. اهو موتسيكل عدى والديك لسة شغال والناموسة قافشة رجلى وانا تاية وزهقت من فودافون الحقيرة الحرامية ومش عارف اشغل اتصالات ولا لا واصلا هكلم مين ؟؟ انا مش بحب كلام الفون ..
كل حاجة مش متظبتة الناموسة مشيت والديك سكت خلاص وانا برغى  ومش هسكت .. كل حاجة مزعلانى ووحشانى طب والله العظيم مانى رايح الشغل بكرة يلا بس هى انا همشى من هنا لانى قرفت.

ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق