Translate

الخميس، 25 أكتوبر 2012

اخر كلام بقى ف القصة دى لانى بديت احس بتفاهتى ،، وبديت احس انى صغير فعلا ولو صغرت ف نظر نفسى خلاص خلصت ...
انا كراجل عرفت بنات كتييييييييييييييييييييييييييير اوى فوق ما اى حد يتخيل بس متعدتش حدودى ومكنتش ابدا قليل الذوق مع حد الا اللى عايز ابعدة عنى لاسباب كتير وعلشانة وخوف عليها ،، انا اعرف كتير اوى وقابلت امثلة كتييييير جدا للبنت اللى ممكن تسيب اى شيى ليا وقابلت اللى بتلبس اى شيى تخرج بية مكنتش بحترم الفكر دة بس مكنتش بقلل من قيميتها ابدا بس ابعد عنها ... انا حقى اخاف من العقليات التافهه اللى التلفزيون بوظ دماغها ... انا غلط كتير انى عرفتهم بس انا مش هتجوز واحدة او حتى هكلم واحدة كلمت ولد غيرى لو صديقها ولو لاى سبب الزمن دة شفت فية بلاوى ومكنش شيى يخصنى كنت بعرف وبسكت ومبتكلمش ،، ايوة عرفت بنات كتير بس ربنا يعلم وبدعى ربنا دايما وحاسس انة هيدينى واحدة زى ما اتمنيت علشان هو كريم وعلشان كمان يقولى اهو خدها وصون نفسك ومتغلطش ومش هغلط وهصونها واصون نفسى ،،، اما الهبل والعتة المغولى والصوصوة اللى بشوفها واعرفها ولا تلزمنى ...
انا مشاعرى واضحة وصريح واللى بحبة بطلب يفضل واللى بكرهه بقولة ف وشة وبفرق اوى ف علاقتى مع كل  حد مش هيصة ومش سايبها كدة .... وعارف حدودى مش معنى انى عرفت بنات انى قليل الادب ولا سرحت مرة ولا طلبت كتير ولا رخمت ع حد ومش بحتاج غير كلمة تبعدنى عن اى حد ... انا مش حد مش الشارع وشايف ان الراجل يكون عندة كرامة يكون اجمل ويكون بيحس وشواف كدة وبيقدر .... انا مش عارف اية العقدة الابدية دى عندنا كعرب ان الحياة بنت وولد ... الولد كائن مفترس والبنت كائن يُفترس ..!! 
البنت بتبص لنفسها ع انها جسم وتعتمد ع مياعتها وانوثتها ف كل شيى وايحاءات غريبة ومفيش حياء ،، وعايزة لما تتجوز تلاقى واحد يحبها !! اذا كنتى اصلا انتى فكرك كلة انة عايز جسمك يبقى لزمتها اية روحك ؟؟؟ وهو الحيوان ميهموش غير انة يشبع رغباتة .. مستحيل حد يختار صح ويخسر ... 
احنا عقولنا عايزة هدم وبناء من جديد وعايزين نظرتنا لبعض تتغير متبقاش مقتصرة ع بنلطون ضيق وبنت جميلة وبنت صاروخ وولد موز وراجل غنى وشكليات ومظاهر الحكاية اعمق واجمل من الهبل دة ... اجمل من واحدة شايفة انها تلبس ضيق وتبين انوثتها وتجيب واحد شهوانى وراها يخطبها ويتجوزها ويبقى كل اللى رابطهم علاقة  !!،، فى حتى احقر من كدة مش مهم يدفع الفين تلاتة دبلة ومحبس ويدخل بيتها ويبقى خطيبها ويعيش حياتة ويسيبها عادى مجتمع فاقد الحياء ومجتمع فاسد وفاشل الا قلة قليلة ...
احنا عندنا خلل لازم يتصلح او ميتصلحش اللى يغلط يتحمل غلطة ويتحرق ... كلنا مليانين سوء ظن البنت تخاف من الولد ومع واحد تانى تعمل كل اللى تحبة تقليد اعمى لاعلام غبى ... اللى عايز شيى يشاور علية ويقول انا عايزة ويوصلة انا مش هلاقى فرصة وهلاقى بنت كويسة وهسيبها ،، ومش دليل ع عدم كلامها ليها واهتمامها وميلها انها كدة كبيرة بالعكس فى منقبات اخلاقهم صفر وتكلمها تنط ف وشك ع اساس انها محترمة !! الفطرة تخليك تكتشف من اسلوب الكلام وبصة ف وش اللى يكلمك تعرف هو اية او يمكن علشان قابلت كتير وبتعامل كل يوم مع اشكال جديدة بقيت بعرف دة ... اتعلمت انى مصدقش بسهولة ومبقاش ساذج .
انا هقوم اخد منوم واتخمد علشان زهقت .... راجعى نفسك تانى يا صاحبة الرسالة وانتى صاحبة قرارك .

هناك تعليق واحد :

  1. كما تدين تدان والكيل الذى تكيل به تكتال : ( الخبيثات للخبيثين والخبيثون للخبيثات والطيبات للطيبين والطيبون للطيبات) وعلى اد ماهتحافظ على نفسك على اد ماربنا هيحافظلك على اللى هتتجوزها _ اوعى فى يوم تفتكر انك هتتجوز واحدة عمرها مكلمت ولد وانت كنت بتكلم بنات

    ردحذف