Translate

الثلاثاء، 18 سبتمبر 2012

هو انا لية دايما بتحمل غلطى وغلط غيرى ؟؟ لية بزعل نفسي اوى ومنمش من كلامهم لية بحس بيهم ولية بعمل حاجات كتير ومحدش بيقدرها وبيفهم بمزاجة لية بصمم انى امشى وانا زعلان واسيب اى حد يحس بفوزة ويتمتع لية بعمل ف نفسى كدة ؟؟
انا قادر اكون انسان قذر وسافل وأأذى اى حد ودة سهل بس بردة انا قادر افرح واعيش الحياة اللى بتنماها مع اى حد هيضمنى وياخدنى ف حضنة ويحبنى بجد مع اى حد هيعزرنى ويقدر جنونى وطيشى مع اى حد هيفهم انى مش بيهون عليا اسيب حد زعلان وامشى هعيش حياة جميلة وهلاقى اللى يحبنى انا متكرهش وبتحب بسرعة جدا بس مجنون ومزاجى ومحدش بيفهم دة انا مش هسيب الاماكن وامشى زى مابعمل لحد لا همحية من حياتى ومش هيهمنى اى حد يمثل عليا الحزن وهو من ورايا بيضحك ويكلم ناس كتير
اللى هيبقى عليا هستحمل قرفة كلة وهبقى علية واديلة روحى واللى هيحسسنى انى غلطان وانى ظلمتة علشان يهرب مش هيهمنى واللى هيفهم بمزاجة ولا يلزمنى ... هشتغل وهكبر وهحقق كل اللى نفسى فية ان ربنا شاء ...
مش هحب حد ف حضن غيرى ومش عاجبة صبرى ومش مقدر غيرتى علية ع اية لية الذل دة ناقصنى اية ؟؟
اللى هيبقى عليا اقسم بالله بدون تردد لو احتاج حتة منى مش هفكر وهديلة روحى واللى هيتحجج الباب يفوت جمل ..
انا مستحيل ازعل وصعب جدا ازعل بس قلبى لما يقفل من نحية حد لو هو هوا بتنفسة هتخنق واموت لو هيدينى حياة جديدة هختار اتفرم الف مرة واتذل واتعذب لنفسى وانى مخترش وجودة ولا احتاجة ف شيى .. ممكن اكون حنين اوى وطيب وطفل وبزعل واخد ع خاطرى لما ازعل وبنسى وبسامح لما بتصالح ومش بتفكر اى شيى وحش واى كلمة وجعتنى ..
بس لما باخد موقف مببقاش عندى احساس واللى يعرف انى قفلت منة يبعد عنى احسنلة ربنا يوفقة ويريح قلبة مع غيرى ...
مش هرجع ابدا ولا هسامح ولا هنسى .. ولو قدامة مفروم كدة وهموت مش هبص لية ولا احتاج مساعدتة لو هخسر نفسى وحياتى وكل شيى فيا مش هطلب منة شيى انا بسامح كتير وبعدى كتير وبفهم كتير وكل شيى لية طاقة ومش بتتحمل اكتر ..
خلاص خلصت لسة عندى ناس كتير اوى بتحبنى وقادرة تفرحنى لو بصيت ليهم بس ببقى غبى وبهتم بناس تتعبنى عموما خلصت .
شوية وجع صغيرين وحزن كدة بالمرة انا فيا كتير .. هيجى يوم الاقى اللى انسى كل حاجة معاة هيجى يوم الاقى حياتى الاقى اللى هتكون حبيبتى زى ما مستنيها كدة واملى فيها .. مستحيل هزعلها ومستحيل هنسى انى حلمت بيها لو عشت الف سنة معاها هعيش واموت وانا بحبها وراضى عنها ومش هظلمها ابدا علشان اختارتنى وبقيت جنبى واستحملت كل قرفى .. الحب مش حرب مش فايز و خسران مش ظالم ومظلوم مش مضحى وضحية الحب ارقى من مفهومنا الغبى عنة الحب اجمل من العتاب والحزن والزعل الحب بنظرة يقتل كل المشاكل بكلمة يلهب احساسنا تانى ببعض .. من هنا لحد ما الاقيها هشتغل وهتعب وهوصل للى نفسى فية علشانها مش مهم الاقيها وتبقى دافع ليا ،،  النهاردة بقت دافع ليا من قبل ما اشوفها علشان اعرفها انها اجمل شيى لقيتة لما تيجى واجمل دافع كلامى خلص ومش هزعل تانى ابدا فى ناس كدة بتعيش لنفسها وبس وتوهم نفسها انها صح .
الحمد لله



ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق