Translate

الثلاثاء، 22 أكتوبر 2013

1000


عند المشاركة الــ 1000 كنت دايما حاسس انى هعمل حاجة مفيدة او هاخد قرار بعد الف تدوينه !
يعنى مثلا بقى اى قرار ... مثلا انى ابطل اتعب وكل يوم حاجة تضايقنى وابلبع علاجات !!
او اطلب من الناس اللى كرهانى وشيفانى ظالم تبطل تدعى عليا !!
او مثلا اقول كلام عمرى ماقلته وسهل جدا اكتبه بس صعب جدا اقوله او انفذه !!
يعنى مثلا فى ناس شيفانى سافل رغم انى عمرى ماقلت لفظ وسخ وبتكسف جدا بس انا ممكن اقوله لانى عارفه  مهواش مستخبى منى يعنى انا بسمعه كل يوم من الناس لبعضها ...
ممكن مثلا عند المشاركة الالف اتكلم عن #الاحا وفوائدها فى الجمل والمواقف ماهو انا سافل بقى ^ـ^
رغم انه لفظ عادى جدا ومتاح مباح ...
ممكن مثلا اقف فى نص المترو واشتم فى ام الشعب ابن الكلب البهايم البقرى الحيوان ده !
ممكن مثلا انتحر عند المشاركة الالف وممكن اموت لوحدى !
ممكن اقفل كل حاجة وامشى اروح اى مكان اعيش واتعايش عادى !!
ممكن افكر بشكل مختلف واخد قرارات جديدة !!
والطريف انى بقالى كام يوم تفكيرى متغير تماماً وافكارى واخده اتجاه تانى خالص .." لعنة المشاركة الالف "!!
مثلا ممكن اشتم ناس كتير وابقى قليل الادب واشرب مخدرات واصيع بقى ..!
وممكن اروح اكشف ع معدتى اللى قرفانى فى عيشتى ومش بتاخد اكتر من وجبة واحدة طول اليوم !!
ياااااااااااااااااه "كرارات " كتير كنت بفكر اخدها مع المشاركة الالف لاحساسى انها مختلفة !
ممكن مثلا ما اكلش الشوربة اللى امى لسة جيباها دى لانها حاطة فيها لمون وانا عندى حموضة !!
وممكن احب يوم التلات لانى بكرهه من صغرى ...
ممكن ابطل سخافة وبيض عادى يعنى كل شىء جايز مع المشاركة الالف ^ـ^
وممكن اكبر بدل ما انا شخصية طفولية بالشكل الغبى ده ..!!
ممكن اقابل كام واحد السعهم كام قلم ع قفاهم لانى متغاظ منهم وارتاح بقى عادى يعنى المشاركة الالف دى كأنها سنة جديدة ليا !
ممكن اجيب كبشة صواريخ وارميهم فى بلكونة الجيران واقولهم كل سنة وانتم طيبين بمناسبة الالف !!
ممكن ابطل جنان واسكت يعنى برده !
وفــ الاخر طلعت المشاركة الالف بالشكل المخيب لآمالى ده ! بس مش مهم .
بس غالبا القرار الصح هيجى لوحدة وفى ساعة الصفر وفى ساعة الانقضاض هتصرف .
# تهيس مرضى

هناك 12 تعليقًا :

  1. هتعمل ايه يعنى توهتنا معاك :D

    ردحذف
  2. هصحح اسمى للناس الكتييييييييير اللى بتنادينى باسماء كتيرة مختلفة وعادى مش بصحح اللى يقولى برهيم واللى يقول محمد واللى يقول ابو حميد واللى يقول حسام وانا شغال فى كله عاتى ^ـ^

    ردحذف
  3. هو ده القرار ؟ بالتوفيق :D

    ردحذف
  4. ايون بالذات البنت اللى بتقعد تقولى يا استاذ برهيم كل ماتبص فى وشى واصحابى يقولولى مين برهيم ده اقولهم انا ^ـ^
    وياسلام بقى فى ناس بتقولى يارياض !! واحلى اسم مش بتاعى اتقالى مؤمن ^ـ^ الناس بتمسينى بمزاجها هههههههههههههههههههههههـ وانا مبصححش ماشى معاهم يامؤمن نعم ياباشا ،، يارياض أأمرنى يا برنس ــ يا استاذ برهيم ايون يا ستى وكده

    ردحذف
  5. نسيت تقول انك شهوانى :)

    ردحذف
  6. انا شهوانى ولا يهمك ياسيدى اصلها دى غريزة فى الانسان ملوش دخل فيها !!
    ثم ان صاحب الكلمة دى حد بحبه جدا !

    ردحذف
  7. مين و قالهالك ليه

    ردحذف
  8. اه لا حضرتك انا مش هدخل فى تحقيق اذا كنت شايف انى شهوانى تقدر تبعد عنى ..
    نعم " أنا السيئ في كل شيئ " !
    فإبتعدوا عني يا ملائكة
    انا مش فايق بقى لحرق الدم ده سيادتك شايفنى وحش اتفضل ابعد عنى ربنا خلق ناس كتييير كويسة جدا .

    ردحذف
  9. مش راضى تكشف حقيقتك ليه و لا هتفضل مخبيها كدا نسيت تقول كمان ان تفكيرك سافل و دا قلتهولى قبل كدا و اعترفت بيه

    ردحذف
  10. ماشى يا اميمة انا فعلا تفكيرى سافل بس مكنتش اقصد السفالة اللى بالك فيها لا كنت اقصد تفكيرى سافل فى المواقف والتخطيط والشغل ومعاملة الناس كنت اقصد انى بعرف انجز ومش انا اللى قلت كده دى ناس اصحابى وناس بشتغل معاها قالوها لانى بخلص بسرعة اى شىء ... وحاضر ياعم انا هظهر على حقيقتى "انا سلة قذارة" وفيا كل الصفات الوحشة .. بطلى بقى تضايقينى لو سمحتى وخليكى فى حالك

    ردحذف
  11. يارب يبعدوا عنك باه مش عارفة متمسكين بيك على ايه ربنا يهدى

    ردحذف
  12. معلش اصلهم شافونى قذر فعلا وشافونى وحش وشافوا منى كل شىء سىء ومازالوا جنبى !!
    شافوا انى مستاهلش وانى معاملتى قذرة وواطية ومازلوا جنبى !!
    بسحرهم انا وبضحك عليهم يمكن .
    ربنا يهدى ويشفى فعلا العقول المريضة .

    ردحذف