Translate

السبت، 3 نوفمبر 2012

(ميشيل نوستراداموس) ....
(ليليث) ....
رجعت تانى ابقى مجنون قراءة  ،، بدخل ف اماكن تجيب ورا ضررها اكبر ليا من الاستفادة منها انا عارف نفسى ،، للاسف بحب النوع دة اللى بيدخلك ف عالم خيالى لا متناهى وزمن اصلا غريب ف جمالة وغموضة واجوائة ،، اى حاجة فيها الاجواء دى انا موجود هناك ف اى كتاب  او موقع بيودى للاماكن الجميلة والقبيحة ف "نفس ذات الوقت" دى ومش هرجع الا بكبشة كوارث فكرية  ....
ملحوظة ..
"فكرية" دى قرية ف المنيا ههههههههههههههههههههه ابتدى الجنان .

هناك تعليقان (2) :

  1. حب القراءة دى هواية جميييلللة جداااا،،،ونعمة من الله ،، ولكن اذا استغلت فى مكانها الصحيح ،،، لا مانع ان يكون الانسان مثقفا فى جميع المجالات ،،بل ان هذا مطلوب ،،ولكن الأفضل ان يبدأ بما ينفعه دنيا واخرة ،، فاسأل نفسك قبل قراءة الكتاب ،، ماذا ستستفيد منه ؟؟ او بعد قراءته ،، قيم قرائتك،، ما الفائدة العائدة عليك ،،، ماذا غير فيك هذا الكتاب للأفضل طبعا ؟؟ ما الذى ستطبقه منه فى حياتك ،، وما الثافة التى تنشرها منه ف المجتمع ؟؟ وهنا تعرف اذا كان قراءتك عائدة عليك بالنفع ان ام انها مجرد قراءة يمكن ان تكون ضررها اكبر ،،، وفقك الله لكل خير ،،

    ردحذف
  2. الكلام دة كبيييير اوى انا مش قادر افهمة ولا ارد علية ــ عموما انا بقرأ بهرب من حاجات كتييير وبهرب بالساعات ف الكتب بس مش ببقى مركز ولا بفتكر قرأت اية ذهنى مش بيبقى صافى الكلام دة كان زمان كنت اقرأ وافضل فاكر اللى قرأتة نصاً ,, متشكرر ياصديق ع مرورك .

    ردحذف