Translate

الجمعة، 15 مارس 2019

انا شخص سهل  ، سهل جدا للدرجة اللي ماحدش يتخيلها وبميل للي زيي جدا رغم قلتهم ، الناس بتعافر مع كل حاجة في حياتهم فمش ناقصة معافرة مع بعض وفرهدة ولف ودوران وتعب. 

هناك 9 تعليقات :

  1. ارخم حاجه فيك انك بتنتقد الناس من حواليك وشايف ان شخصيتك سهلة ومثالية وشخصية حلوة رغم انك معقد جدا وجواك كلاكيع بتخبيها فى حاجات كتير وغالبا مش معترف بيها لنفسك اصلا
    انت يمكن سهل بس دا بمعاييرك انت وبعينك انت
    اما دا لا يعنى ان راي الناس فيك كدا اساسا
    اتقبل الناس حواليك بيعافروا ولا لا عندهم هدف ولا لا احترم شخصيتهم وحياتهم انصحهم باللى انت شايفه كويس بالنسبالك بس مش تحبطهم متقعدش تقولهم زى ما كنت بتقولى
    انت كائن محبط كدا بجد

    ردحذف
    الردود
    1. انا عارف اني مليان عقد وكلاكيع والحقيقة ان دي جينات فالشعب المصري بحكم طريقة التربية والموروثات ، انا شايف كل الناس أغبياء وبقر لحين إثبات العكس وده شيء يخصني وانا حر فيه ، انا مش مثالي ولا بحاول اداري عيوبي انا عارفها وباين اتكلمت عنها كتير ولسة شايفها وبتكلم عنها ، رأي الناس اللي ما يعرفونيش اني شخص تنك على عكس اللي يعرفني بيقول اني ببان كده واني عكس كده خالص وغالبا برده ما بيفرقش معايا رأي حد خالص ، خالص دي حرفيا مش مستني رأي حد فيا سواء بالسالب او الايجاب ، انا مش فاكر انا قلت لك ايه لكني لو قلت لك حاجة فأنا شايفها فيك ومش هغيرها غير بصعوبة ، بمناسبة اني محبط خالص انا واقعي وبالعكس بفتح للناس سكك كتير..
      انا خرا معترف اهه ومتعجرف.

      حذف
    2. انا عمري ما شفت ضيا كائن محبط ولا هشوفه كده حتى لو طريقة تفكيره غير اي حد واعتقد كلنا لينا طريقتنا المختلفة واحنا حرين فيها ودي حاجة تخصنا الحياة مش ناقصة خرا وقرف ان كل واحد يثبت انه فوق الخيال ومع ذلك دايما بيحب يسعد اللي حواليه ومبيحبطهمش ابداً وبيدعمهم ومش بيحاول يداري عيوبه ولا ف دماغه اصلاً ولا انا ولا انت/ي ولا الكوكب كله
      فمتحكمش او متحكميش على حد من غير تعامل مباشر

      حذف
    3. هو انت غير اللي فوق يعني اتنين بيعلقوا؟
      ماحدش بيقولي ضيا دي غير سهيل.
      الله يكرم اصلك ياجميل

      حذف
    4. أزال المؤلف هذا التعليق.

      حذف
    5. أزال المؤلف هذا التعليق.

      حذف
  2. مقصدتش انك وحش قصدى، تقبل الناس بعيوبها واحترم رغبتهم بس.

    ردحذف
    الردود
    1. برده كده انتي غير اللي فوقك؟
      الحقيقة اني وحش وكلنا فينا جانب مظلم ووحش وبتخلي عن مبادئه في ثانيتين بس ، مش مضطر اقبل عيوبك طالما بتحاول تدخل دايرتي لو قبلت تكون فيها هقبل عيوبك لو ما قبلتش يبقى انت برا فما تفرضيش عليا ، واحترامي لرغبتك بتكون متاحة طالما في مساحتك الشخصية اما لو جيتي لحد فرغبتك مش محل احترام دايما.

      حذف