Translate

الجمعة، 21 أغسطس 2015

خلاص يا جماعة انا مش هبقى اهبل تانى ومش هثق فى حد ومش هصدق حد كده عنب اوى كفاية ...
مش ههتم بحد ومش هطلب حاجة من حد ومش هستنى حب مزيف لما توصل لمداه يسيبوك ويمشوا والاسم انهم عايزينك تكمل !
من غبائى الشديد انى وانا فى الجيش قائد اللواء ظلمنى جدا وتانى يوم كان فى حادثة قدام اللواء وقالوا ان قائد اللواء اتضرب بالنار ولانى كنت اتحسبنت عليه كتير صدقت وقلبى اتملى تصديق !!
ده موقف من ملايين المواقف اللى ممكن ينضحك عليا فيها واصدقها واكتشف انى كنت غبى وساذج !
ايوة بغلط 
ايوة غلط غلطات لا تغتفر 
ايوة لسة هغلط 
حاجات مقصودة وحاجات لا تصرفات مقبولة وتصرفات لا ..
مش هصدق ان فى حد مثلا زعلان انى برة حياته ومش هصدق نفسى ان اللى سابنى هو الخسران فعلا لانى من جوايا مش بالسوء ده ،، مش ثقة فى نفسى انا عمرى ما كان عندى ثقة فى نفسى .. بس وجعت ناس بدون سبب ومبرر ..
كل مشكلتى فى الحياة انى بصدق وبقدم كل اللى املكة وباجى على نفسى واظلمها ..  مواقف كتير متتحكيش وتفاصيل متتكتبش وخوازيق لبستها لو حبيت احكيها مش هعرف حاجات فى النفس كده بتتحس ..
اسف اوى لكل الناس اللى ظلمتها ووجعتها واثبتلها انى شخص قذر ،، واسف جدا لنفسى اللى اهملتها حتى الحادثة اللى اتصابت فيها اتطوعت علشان اريح انسان وسخ وابن كلب وادينى خسرت برده كعادتى .
كفاية كذب وكفاية نفاق 
شكرا اوى .

هناك تعليقان (2) :

  1. وصلت لمرحلة البرنسية

    ردحذف
    الردود
    1. انا من زمان مبركزش مع حد ومبستناش حاجة من حد ،، وبسكت لما الناس تهرى وتكذب ومردش لما يقولوا اى كلام ،، من زمان وانا مبشركش نفسى فى افعالهم ولا افكارهم ولا كلامهم ،، من زمان وانا ببص من برا متفرج لانى عارف نواياهم واخرهم !
      بس الجديد بس انى بقيت استنى منهم اللى بديه بقيت بسئل نفسى هم ليه مصممين يبقوا فقاقيع هوا !
      ليه ببساطة متكونش صادق تريح اللى قدامك وتعمله اللى ف ايدك طالما تقدر ..
      ليه نوايا وسخة ؟
      ليه افعال اوسخ ؟
      ليه ظلم ؟
      ليه نصاحة وحرمان ؟
      لا برنسية ولا بتنجان ياصديقى .

      حذف