Translate

الخميس، 8 أكتوبر 2015

فى ناس بعرفها وبحب اقرب ليها وبحب وجودهم بعد شوية الاشخاص دول ممكن يتغيروا او يحسوا بقيمتهم او الغرور ياخدهم لما يلاقوا كذا حد شايفهم كويسين ويمدح فيهم ،، بيشوفوا نفسهم الافضل دايما وانهم على طول يستحقوا احسن مما هم عليه ويستحقوا يكونوا لاشخاص احسن من اى حد يعرفهم .
الناس دول بعد ما ببعد عنهم برجع تانى الطف الجو بينى وبينهم مش لشىء غير لانى هثبتله فى يوم انى افضل منه وانه كان ظالمنى وشايفنى غلط وحاططنى فى خانة مش بتاعتى ..
بستنى يوم يتأكد انى الافضل وان انا اللى استاهل الافضل مش هو علشان اكسر غروره وانانيته ويعرف انه سطحى وغبى ..
فى ناس مفكرة انهم خلاص  بعض الناس عندهم زى الحشرات وانهم يستحقوا كل حاجة حلوة وهياخدوها غصب عن اى حد !
انا ثقتى الوحيدة فى نفسى ان اى حد عرفته لو اختار يكمل معايا كنت هكونله افضل صديق وافضل حبيب واخ ..
ثقتى فى انى كنت هبقى حقيقى اكتر شخص بالنسباله جدع وقريب وبيهتم وبيحتوى ،، ثقتى الوحيدة هى ان اللى هيقرب منى ويعرفنى بجد هيدرك انى افضل واحد شافه فى حياته ،، ايوة بغلط بس مستحيل اعمل حاجة باى شكل لاى شخص اعرفه شخصيا تزعجه حتى او تضايقه .
الناس اللى شايفه نفسها حلوة ولطيفة _ حقيقة انا افضل منكم .

هناك 4 تعليقات :

  1. الناس المغرورة من اوحش الناس ممكن تتعامل معاهم
    حلوة ثقتك فى نفسك

    ردحذف
    الردود
    1. اللى بقوله ده كمان يتحسب غرور بس غرور بثقة ،، بيقين انى فعلا قادر اعمل كده واكون كده واكتر للى يقرب منى ،، انما الغرور لمجرد الغرور شىء قذر ،، اصحابه ناس هشة وميقدروش حتى يقدموا لنفسهم شىء كويس قبل اللى حواليهم .

      حذف
  2. كلامك صح

    ردحذف