Translate

الاثنين، 12 أكتوبر 2015

شوية عنى

طيب انا مش حزين ولا بائس ولا يائس وغالبا وكتير جدا اى كلام بقوله هنا بيكون من واقع خيالى اللهم الا انى سىء الحظ فعلا ومتمرمط فى حياتى والناس بتعد الغلط ليا وبس وبينسوا اى حاجة حلوة ..
مبسمعش اغانى حزينة ولا اصلا مهتم ومعرفش معظم المغنيين وعمرى ماشفت فيلم او مسلسل الا بعض حلقات حديث الصباح والمساء يعنى مش متأثر بحد فى اللاوعى وجى اطلعه هنا ..
انا مش نكدى خالص خالص خالص بهزر كتير جدا وبضحك ومسئول العلاقات العامة فى البيت ومع اصحابى اى لمة واى هيصة وزمبليطة بكون انا مرتبها ومجهز اى حاجة تضيف اجواء البهجة والسعادة على الموجودين ..
كسبت كتير وحاجات كتير جدا من فضل ربنا عليا
خسرت حاجات برده نوع من التهذيب لنفسى ومقاومتها ،، ربنا اذا ابتلى الانسان بيكون علشان يأدبه اذا احسن العبد الادب احسن ربنا العطاء ..
دايما فى حياتى اول امر اسهل امر ،، اول قرار اسهل قرار ،، اول فكرة اسهل فكرة حتى لو كان فى جوهرها صعبة وفيها مشاكل كتير ....  "بتعدى" ،، حطيت هدف هوصله الا اذا كان الهدف ده مش عايزنى او بيبعدنى عنه .
حقيقى مبركزش مع حد لدرجة ان مرة واحدة حدفت مية من البلكونة لبستها كلها واتغرقت طب والله ما بصيت فوقى اتعصبت بس بعدها بشوية نسيت وسامحتها ،، ظالم او مظلوم بنام مسامح كل الناس ولا فى قلبى ذرة حقد او غل او كره لحد حتى لو بيكرهنى ..
اوقات كتير مببقاش فاهم وتايه فبسكت والناس تفكرنى مركز وفاهم ومش عايز اتكلم فى تفاصيل فعليا ببقى مش فايق لدرجة ان لو بيكلمنى فى كارثة بشوفها عادى هنلاقى حل اكيد !
انا سودوى شوية بينى وبين نفسى .
قلوق جدا جدا جدا جدا من هنا للصبح ،، لو مفروض اروح مشوار وحد راح مكانى افضل اطمن عليه لحد مايرجع بخاف ليحصله حاجة ،، المتبرع دائما وابدا بأى مهمة فى حد مكسل عنها او فيها احتمال وحش  بقعد افكر دايما ممكن يحصل ايه لفلان لو عمل كذا وممكن فلان يأذى نفسه لو عمل كذا وبحس بتقل فى قلبى من كتر مابقلق .
بيقولوا انى صريح ومبخافش واللى مضايقنى بقوله فى وش اى حد وبرد ومبسكتش بس مبغلطش كتير .
بيقولوا انى عصبى جدا بس طيب ومتسامح وحنين !!
دماغى دايما مكركبة لدرجة انى من قريب كنت واقف على شريط القطر وهو جى والناس بتنده ومكنتش سامع خالص حسيت بحاجة داخلة عليا رجعت خطوتين وهو عدى ،، بعدها عرفت ان كان فى ناس بتصوت وتنده وانا كنت فى ملكوت تانى البلالة يعنى ..
اعذروا الناس اللى القطر بياخدها فعلا مبيبقوش سامعين ولا شايفين الا اذا اراد ربنا ،، الغريبة ان واحد قالى انت بارد شكلك مش مخضوض !!
باخد بالى وبركز اوى فى تفاصيل ممكن تبسط حد زى انى مثلا ممكن اقوم فى الشتا اشغل السخان علشان اللى يصحى الصبح يلاقى مية سخنة وميتضايقش لو ملقاش !!
اعرف حد بيحب فاكهة معينة تلزق فى ايدى دايما وانا رايح وجى عليه ..
بس مبركزش مع كلام كتير وافعال كتير طب والله العظيم غصب عنى ^^ فى ناس ببقى نفسى اركز معاها ومبعرفش عادى يكش يولعوا !
لو زعلتك وقلت حاجة تزعلك سيبنى 10 دقايق هتلاقينى جى اصالحك ومتضايق جدا منى وحاسس بتأنيب ضمير جامد اه والله .
اخيراً يعنى انا مش كئيب والله زى ما ناس فاهمة عنى .
بس خلاص.


ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق