Translate

السبت، 16 يونيو 2012

انا ملاحظ ان فى ناس كتير انتخبت شفيق ،، والاكتر قال هبطل صوتى..!!
بقى يعنى لما مكنش ليك لزمة ولا قيمة كــ انسان اصلا وكنت ساكت ولسانك مش موجود وصوتك كان بيروح غصب عنك لمبارك كان كويس ..
لما بقى ليك قيمة وكلمة ولزمة ف بلدك بقيت مثقف ومن الطبقة بتاع "مقاطع" واللى يشل انة بيروح لحد هناك وميفتكرش حد يعرفة مات بدون سبب ،، ميحسش بحرقة قلب ام على ابنها ،، ميشوفش شكل الفقر ف المدرسة اللى بينتخب فيها رايح يبطل صوتة الجدع
مصعبتش علية بلدة واللى هيحصل فيها لو شفيق كسب مفكرش ف الشباب اللى مش هيسكت وهيقع منة كتير ودمة يسيل .. محسش على دمة وغير رأية وقال كنت عايش ف ظلم وحتى لو مرسى ظالم امرى لله ..!!
صنف عبيد .. بجد عبيد ومش هيتحرروا ابدا هيفضلوا يعشقوا العبودية سواء اللى قاطعوا او اللى انتخبوا شفيق ولو حصل مظاهرات تلاقية بيقولك شاركت وكنت معاهم ..!!
انا بكرة الاخوان كرة العمى وهعصر على نفس فدان لمون وهنتخبة .. دة انا لو مبفهمش وممعنديش عقل هبص اشوف مين ف البد مؤيد لمين .. لما الاقى جحافل البلد من الشيوخ والناس اللى بتفهم بتؤيد مرسى ،، والاقى ممثلين ورقاصين ونصارى مؤيدين شفيق .
عقلى بيقولى امشى ورا مين ؟؟ دة لو لا مؤاخذة مبفهمش ومعنديش عقل .. عندى سؤال للى بطل صوتة استفدت اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسبى الله ونعم الوكيل بجد ف كل واحد غبى انتخب شفيق او قاطع ان شاء الله لما حد بتحبة امن الدولة يعتقلة ف عصرة ومتشوفش شكلة تانى هتعرف ان الله حق .. وان الحزب الوطنى الجديد كان هيبقى احسن من الحزب الوطنى القديم ياغبى .. ياسلالة عبيد
علشان انا زهقت ..
اى حد يعرف لية صاحب انتخب شفيق او قاطع يمسكة يسلخة ويحسسة انة حقير وعمل شيى مقزز ويخاصمة شهر ويسيبة زى الكلب كدة حاسس بذنب وحاسس ان اراءة غلط ووجهه نظرة غلط ودى الحقيقة انة لو انتخب فشيق فهو غلط ولو قاطع هو غلط .
هننتخب مرسى علشان البلد تستقر ومتقومش ثورة تانى وتبقى مفرمة .. علشان احافظ على اخويا وصاحبى واى حد بحبة 
علشان احقن دم شباب مش هيسكت وهيقول الثورة مستمرة .. وعلشان انا هنزل الله خايف ع نفسى ^ـــ^

ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق