Translate

الأحد، 19 مايو 2019

كيف يمكن لأحدهم أن يحبني ليوم ، كيف له ان يخبرني فالصباح أنني اجمل من رأى ، ثم يُمسك يدي في منتصف النهار ليداعب الهواء وجوهنا وينثر الضحك في أرجاء كوننا الصغير ، كيف له فالمساء أن يختلط الجسدان ليذوبا دون عناء دون ندم ..  كيف يصير الكون يوماً لا يُنسي ولا يفنى.
كيف لي وللجميع... 

هناك 8 تعليقات :

  1. انت ممكن تلاقى حد يحبك لمليون سنة قدام بس انت اللى مش هتحبه عادى وهتطلع مليون حجة

    ردحذف
    الردود
    1. حجة ولا عمرة هيهيهيهيهيهيهيهيهي 😁
      ماهو الموضوع له مواصفات أو ظروف أو أشخاص ماينفعش افرض نفسي على حد والعكس وانا مش عايز حد يحبني مليون سنة

      حذف
  2. بلاش تظلم الحب عشان نفسك تنام في حضن واحده ساعه وبعدها تخلع بعد متشبع النهم جواك ، انت متعرفش حاجه عن الحب غير شوية الكلام اللي بتكتبه هنا ع المدونة ومش قصدي اسىء ليك والله بس بلفت نظرك مش أكتر ...

    ردحذف
    الردود
    1. ماكنتش هرد على العك والسطحية دي لكن أمري لله ، اولا مش كل اللي بكتبه هنا بكون عايزه اصلا ولا شرط اكون بسعي له ، ثانيا انا عمري ما كنت ندل وما ببعدش عن حد بسهولة فلو حصل يعني مش هخلع ، ثالثا والأهم على افتراض فهمك فالجنس مهم جدا الحقيقة وشرط استمرار العلاقة الراحة فلو ما حصلش حق أي طرف يخلع حتي فالجواز مش علشان ده حصل بين اتنين يعني الاستمرارية في علاقة نصها فاشل ، أخيراً صدقني انا عندي مشكلة كبيرة جدا وهي اني اتعودت اكسب واخسر ودي طبيعة شغلي وساعات بخسر بمزاجي وانا راضي وحاسبها ف سهل جدا عليا ابعد عن الناس وصعب جدا على حد انه يخليني اتعلق بيه فقصة اني احب حد دي عندك حق فيها لكني بعرف احب والله 😁
      اما الإساءة فمش موجودة.

      حذف
  3. أنت عارف الفكرة فى ايه دلوقتي انك حتى لو فعلاً حصل وحضنت حد ف انت بكل بساطة مش هتطلع ندل معاها لكن مش هتتعلق بيها ولا هتحبها حتى لو هي حبتك وادتك كل اللي انت عايزة هيبقى فاضل في مشكلة ف كده ولو حصل وحبيت او اتعلقت هيبقى بعد سنين ضوئية مثلاً واللى قدامك هتبقى زي ما هي ولا هتتعب وهتمشي

    ردحذف
    الردود
    1. الموضوع بدأ يبقى سخيف لكن النقطة دي الطرفين مسؤلين عنها يعني انا مش هدي حد حضن بدافع الاحتياج إلا إذا كان ده مناسب وع المقياس ده ، ثم إن الموضوع مش بالشكل ده ولا هو حسبة ناس كتير بتاخد وقت في علاقاتها علشان تقرر تكمل ولا لا وناس بتاخد قرار في وقت صغير جدا ، ماحدش محتاج سنين ضوئية كل واحد بيبقي عارف هو عايز ايه كويس من اللي قدامه وفي حاجات بتخدع فعلا وبتبان مع الوقت ده ردي علي العجن بتاعك عموما ، لكن انا لما كتبت البوقين دول كان قصدي فكرة في خيالي ولو هقصد انها تحصل مع حد فهيكون بين اتنين عابرين عندهم نفس الفكر ونفس المبدأ ومتجردين من كل إطار اجتماعي أو ديني وده نادر جدا جدا فالكلام ممكن يكون فكرة مش اكتر.

      حذف
  4. هو مش نادر نهائي عشان تبقي عارف بس

    ردحذف
    الردود
    1. ايا كان انا ما احبش يكون ده الوضع العام وبتضايق جدا لو ده حصل قدامي ، لكني بحترم وساختي وبحترم رغباتي العابرة احيانا زي ما بمسك نفسي كتير عن حاجات غلط ،. فالنهاية يعني احنا بشر.. انجوي ياسطي وما تركزش

      حذف