Translate

الاثنين، 8 يونيو 2015

عدى سنة وشهرين بين الصورة الاولى والتلاتة التانيين ،، سنة واحدة يمكن بتغير كتير ،،، سنة قضيتها  مغامرة وللاسف طلعت منها خسران !
سنة دفعتها تمن علشان امسك شهادة لونها بلون وشهم !
ايا كان تجربة استفدت منها وانتمائى للبلد زاد وطفح ...
جدير بالذكر انى من مده قلت انى تقريبا خلصت جيش فى الحقيقة انا كان فاضلى 20 يوم كنت فاهم انى هقضيهم بسلام واجى بس كان للحظ رأى تانى كان عايز يقولى استنى خد حسن الختام ...
اتسجنت آخر ايام جيشى بدون مراعاة لاى حاجة والثناء والاطراء اللى كنت بسمعه من القائد طار واصبحت انا عبرة مش هحكى تفاصيل التجربة الوسخة دى لانها فعلا بكل ماتحتويه الكلمة من معنى وسخة ... سجن سجن كأنى قاتل او سارق او ممسوك آداب انجليزى مثلا ؟! ^ـ^
15 يوم سجن !
ايا كان اعتبرتها تجربة مطلوبة وادينا عشنا جو الزنزانة والضغط النفسى والعصبى وشوية اهانة وذل وماله نستحمل يا بلدى بس فى الحقيقة السجن وحش محدش يغلط ويدخل العمبوكة دى ولا حد يحط نفسه مع حد ظالم علشان هيزقه فيها ... وحش يا جدعان ..
انا كنت شايف ان اليوم اللى هخلص فيه بعييد جداااااااا واهو جه وعدى والناس كانت فى بيوتها وانا فى السجن !!
#كُل آت قريب
#خلصت الحكاية




ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق