Translate

الجمعة، 27 سبتمبر 2013

ذات مساء حزين قال لها قد قررت الرحيل سوف نفترق وزادها حزناً ورحل ..!!
ثم بعد ايام قليلة شعر بالاختناق وعاد ليها آسفاً عما فعل واخبرها انها هوائة وانه لايستطيع العيش بدونها ...
كان الحب يملأ رئتيه ... كان يحبها حد الجنون لدرجة انه كان يتمنى ان يكرهها يوماً ما ليستطيع الرحيل ...
ومرت ايامه وذات مساء كئيب جاء ضيفاً ثقيلاً ليخبرها ان حبيبها خائن ...!
فما لبثت محبوبته الجميلة حتى رحلت عنه دون عتاب !! دون لقاء ،، دون حديث وايضاً دون عودة !!
انغلق قلب المحب واصبح كالحجر فى صدرة يكره تلك النهايات السخيفة .. رحل يلاحقه ظله ..
يتسائل ماهذا الزمن القبيح ؟؟ مالهذا الحب لايكتمل ؟؟
وقد اصبح قلبه اكثر ثقلا فى صدره ما كل هذا البغض  ما كل هذا الكره !!
وتمنى الا يتلاشى كرهه حينما يلتقيها صدفة !


هناك 11 تعليقًا :

  1. وتمنى الا يتلاشى كرهه حينما يلتقيها صدفة ! !!!!!!!!!! يعنى انت بقيت بتكرههاا ؟؟؟؟

    ردحذف
  2. انا مبكرهش حد بس اوقات مبيفرقش معايا وجود شخص حتى لو محتاجة وفى امس الحاجة ليه

    ردحذف
  3. طيب كويس انك وصلت للمرحلة دى

    ردحذف
  4. انا طول عمرى واصل لمراحل زفت فمش هتفرق يعنى الكلام معدش ليه لزوم .
    منور .

    ردحذف
  5. ما كل هذا البغض !!! ما كل هذا الكره !!!!! وكده مبتكرهش حد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ردحذف
  6. ممكن يكون كره للحياة ،، كره للظروف ،، كره للبلد ،، كره لاحاسيس عقيمة ...
    اللى بيحب مبيكرهش ومستحيل اكره حد بحبه بس ممكن يوصل بيا الحال لانى اتخلى عن حد بحبه ولو حاول يرجعلى الف مرة وانا محتاجه مش هرجع ... انا مبكرهش اشخاص حتى لو حد اذانى او ضرنى مش بكرهه برده .
    انا بكره اماكن وذكريات وعمرى ماكرهت اشخاص .
    منورنى مرة تانية
    اسيبك بقى واروح فى اى كارثة لانى مش فايق ومش مركز .

    ردحذف
  7. الكرامة

    ردحذف
  8. الحب مفيهوش كرامة ... فى الغربة بيقولوا ارمى كرامتك فى البحر ...
    وفى الجيش بيقولوا سيب كرامتك بره ...
    وفى الحب انا بقول اركن كرامتك على جنب اللى بيحب حد هيحافظ عليه وهيصونه وهيعتبر اهانة حبيبه اهانة لنفسه ومش هيقصد ابدا انه يهينه ولو حصلت هتبقى مش مقصودة ...
    انا مكنتش هرد بس حبيت افهمك او الفت نظرك .

    ردحذف
  9. تمام ــــــــــــــ بس ممكن يوصل بيا الحال لانى اتخلى عن حد بحبه ولو حاول يرجعلى الف مرة وانا محتاجه مش هرجع ... بس ده اسمه ايه ؟؟؟

    ردحذف
  10. انت فى ايدك جنيه رميته وقلت مش عايزه وبعدين رجعت تدور عليه علشان محتاجه !! طيب ماهو كان فى ايدك ؟ بس انت مقرر اصلا انك ترميه مش انك تحافظ عليه علشان هتحتاجه ...
    فى مثل عندنا مقرف جدا بس معبر جدا بيقول "اللى يتف تفه مش بيرجع يلحسها" اللى عايزنى ومقتنع بيا مش هيسيبنى تحت اى ظرف ولو حصل هتبقى مرة ويرجع اما كل شوية يمشى ويرجع فانا مش لعبة فى ايد حد .

    ردحذف
  11. صح ـ بس يمكن هو مكنش بيمشى وبيرجع بارادته ـــــ اكيد كان ليه عذر او حاجة غصب عنه ـــــــــــ

    ردحذف