Translate

الخميس، 31 مايو 2012

وبمناسبة عيد ميلادى المزيف ع الفيس بوء احب اقولك يا مصر انى بكرهك طب وربنا بكرهك زى ما بكرة اترمى ف النار آة والله بكل صراحة .. واحد واطى هيقولى دى مصر .. دى امك !! دى بلدك ... اسكت انت ابو امك يا اخى ويحرجنى ويقولى اتربيت فيها واكلت وشربت وعشت من خيرها ..
شربنا من نيلها = اكبر نسبة فشل كلوى وامراض كبد ف العالم ..
اكلنا اكلها = امراض لاتعد ولا تحصى واللى يجيلة سرطان يبوس ايدة وش وضهر  ويسجد شكر انها جت ع اد كدة ..
حتى الهوا اة والله طب انا عندى حساسية مش بتمشى اروح للدكتور يقولى ارتيكاريا مزمنة طب ياعم ادينى حاجة لست الحاجة ارتى والحلوة مش عايزة تمشى واضح ان عندى ارتيكاريا من معاملة الناس ..
عشروميت دكتور ونفس الحال وجة واحد نابغة اعملى اختبار حساسية والمفاجئة ..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عندك حساسية من جو البلد وهى البلد جوها كدة نعملك اية ؟؟
امال انا اتولدت فين يا ولاد المرة ؟ اة اصل نسيت مولود ف النمسا انا ..
طب صدرونى لاى كارثة ابتلوا اى دولة بيا اى حركة اى حاجة ارمونى برة القرف دة .. طب اروح الصين عند الناس "الصفرا"
الناس عندنا شكلها حلو ومن جوا صفر سبحان الله !
ما اصل يا تاجر مخدرات ،، ياسلاح ،، يا آثار ،، اما ممثل تافة ،، اما مغنى عبيط ،، اما رقاص ومنافق واهبل ودلدول علشان اعيش ف البلد دى .. فى سبوبة جديدة حلوة وبتكسب هطلع اعرفهم انى كنت حصان يوم الاربع ف التحرير بس حصان مش مركوب ..
انا اتركبت بعد سنة وشوية .. والله مبسوط طب دة انا بحس بـــ الفة او الفت وسط الناس لما اجى رايح شغلى يتكلموا عن "النموسة" بتحمل اد اية وتولد ف اد اية وحياتها كلها كام يوم ؟؟ مواضيع مهمة وجميلة ع الصبح اة والنعمة والتانى يقول ان فيها شفاط بينقى الدم ومش بتقرص اى حد الا اللى دمة نضيف ... افادكم الله ع كدة افرح لو قرصتنى نموسة ؟؟
اة يا بلد ضالة طب انا بشتغل طول السنة وصحابى يحسدونى بصرف بقى ولبس وحركات وهايص واجى اتزنق ف كام الف مصاريف الجامعة !!
بلد تيت وشعب ابن ........... نفسى الاقى جملة مناسبة ولو ان صفحة مش هتكفى ..
وآل بلدى آل طب تولع وماتلاقى حد يطفيها مش عايزة تنضف .. وآل مصرى آل وربنا كرمها وذكرها فى القرءان ...
طب دى بلد اشرف الخلق كان فيها ابو جهل وعمنا ابو لهب والمنافقين !!
مش عيب يا ابو ودان تمسك ف 7000 سنة تاريخ مشوة ومقرف وفرعون يتجوز بنتة واختة وامة دة تاريخ ؟؟ ودى حضارة يا حجارة يا ......
شماعة الفشل بتاعتنا يا بلد فاشلة بكرهك بكرهك بكرهك وبكرة الزحمة والصيف فيكى مفيكيش حاجة حلوة الهى تتشلى يا بعيدة جبتيلى عقد دة انا لو رحت لدكتور نفسى بعون الله نص ساعة وينتحر بفضل الله يعنى مش بفضلى يا بلد وسخة يا بلد زبالة يا بلد بنت مرة ..
ام قاسية وواطية وخيرها للسفلة والحرامية وشعبها همجى وانا منهم ^ــ^ وفيا كل الصفات اللذيذة دى اة والله
وقولوا لامى متعيطيش ابنك بياع بانجو وحشيش .. اتجننت خلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااص

هناك 7 تعليقات :

  1. اه جميل اوى الحال الى وصلتله ده ابقى اعملى بلوك وعلى فكرة انا الى كلمتك ع الياهو والفيس يلا علشان تكره البلد والى فيهاا

    ردحذف
    الردود
    1. طب ما انا بكرهك انت متعرفش ؟؟

      حذف
  2. لا مش بتكرهنى ومتعرفش تكرهنى وواثقة فى ده مش علشان انا ملاك علشان انت مبتعرفش فعلا تكره حد

    ردحذف
  3. ربما تستحق حالة البلد تلك الحالة العارمة من الغضب
    لكن نسبة السب و اللعن و الالفاظ السيئة كثيرة جدا :(
    لم اكن اتمنى ان اقرأ مثل تلك الالفاظ ابدا
    باذن الله خير
    و مصر هترجع لسابق عهدها
    مش تكرهها
    متخليش قلبك يكره
    نور كان دايما يقول ( انا مبكرهش حد )
    خليك كده
    متغيرش قلبك بسبب اللي حواليك
    اسمع نصيحتك اللي قلتها مرة ( قلبي دايما ف ايدي )
    مهما حصل تدنك قوي و مش تضغف
    بلاش الالفاظ دي خالص خالص لانها مؤذية اوي
    انت تعبت م الللي حواليك و ده بدأ يظهر ف اسلوبك و تصرفاتك
    ياريت تتمسك بهدوئك و خلى قلبك كبير
    اسفة على الاطالة
    لكن بجد الموضوع ده مؤلم لانه متفجر بالغضب و احاسيس الكره و المقت الشديد
    ياريت تحاول تتحمل و ربما انت تحملت الكثير و الكثير و ما المانع لو تحملت المزيد
    باذن الله
    خلى املك ف ربنا كبير
    سيبها على الله
    الف مبروك انك هتنتخب د / مرسي :)

    ردحذف
  4. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  5. كل سنة وانت طيب الاول على عيد ميلادك المزيف ^_^

    لا لا لا لا لا لا لا لا لا باذن الله هتنتخب د/ محمد مرسي

    العفو على النقد ^_^

    ده مش نقد على فكرة ده كانت نوعا ما ملاحظة .. الشتايم حاجة و حشة اوي اوي اوي ^_^ و بتأذي المشاعر حتى لو مش موجهة لللي بيسمعوها بس مجرد وجودها بيأذي ^_^

    باذن الله خير :)

    مصر دي الوطن الاكبر اللي بنحبه

    مهما حصل دي بلدنا و هنضحي علشانها

    على فكرة انا اللي اعرفه ان نور مبيكرهش فبلاش تكرر كلمة بكرهك كتير ف المواضيع اللي جاية .. قلبك لسه زي ما هو مجبناش حد جديد يسكنه ^_^

    ردحذف