Translate

الجمعة، 25 يوليو 2014

انك تعترف قدام نفسك انك غلط كتير وانك كنت بتتصرف بشكل جنونى فده شىء كويس ..
ع المستوى الشخصى  انا شايف ان فى حاجات كتير جدا اتغيرت فيا مش انا بس اللى بقول كده لا كل اللى يعرفونى شخصيا قالوا كده قبلى .. كان مهم جدا انى ابطل طيش وجنان وافعال ملهاش اى مبرر .. كان لازم اتغير وافكر بشكل مختلف ..
كان لازم اراجع كل حاجة وكل الناس اللى عرفتها ..
دلوقت مش عارف اذا كان تغيير ولا لا مبالاة واستسلام بس انا حاسس انى خلاص مبقتش زى الاول وبتصرف بشكل مختلف ..
مبتقش شيخ بس برده مبقتش مُقصر .. مبقتش انانى وبقيت ابص بانصاف ..
عاجبنى انى بقيت اراعى شعور الناس واهتم بيهم وبمشاكلهم وظروفهم ..
عاجبنى انى اتغيرت بس مش مبسوط لانى لسة موصلتش لانى ابقى انسان مؤثر لانى ابقى شىء كويس ليا ولغيرى ...
لكل حد عرفنى من هنا وشافنى شخص انانى او قذر او وضيع او حتى تافه وسخيف متغيرش فكرتك عنى لانى مش هشوفك ولا هكون محطة فى حياتك ..
لكل حد شافنى مثالى ورائع وحبوب وطيب وجدع متغيرش فكرتك عنى لانى مش هعرفك ومش هكون محطة فى حياتك ...
جميل اوى انى اتعامل مع كل انسان بحالته كده من غير حكم اتعامل وفق مبادئى وافكارى ومش مهم هو بيتصرف ازاى بس مهم انا بتصرف ازاى ..
مش عارف هو حكم السن وتغير الافكار والاحلام ولا عقلت ولا اتهديت .؟!
مش عارف كل اللى اعرفه انى مش هبقى زيهم ومش هتعامل بلغتهم هسعى دايما لانى اكون انسان محترم ..
انسان مهذب وراقى ..
الكلام ده هيبقى شاهد عليا لانى وانا بكتبه دلوقت مفروض انى شخص تانى غير نور من شهر فات ..
ربنا يوفقنى ويثبتنى بس .

ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق